Wings of Desire :-)
19.10.08

و من امروز صبح برد زنان ساختمان ابن سينا را که ديدم، يک صفحه ی اول را که خواندم، هدفون به گوش، زدم به خنده و مسخره بازی...و بعد به سرعت چشم هايم بی پرده خيس شد. و من سعی داشتم تا دانشکده به زور خشکشان کنم، عينک آفتابی هم چشم هايم را از خورشيد و چشم های آدم ها می پوشاند، هم آن ها را از چشم هايم. و من اينجا نمی خواهم راجع به آنچه خواندم، چيزی بگويم يا بحثی بکنم.

و دم غروبی راجع به طرح بومی سازی ورود به دانشگاه که حرف می زديم:
- "...شما از اين کشور برويد، ما درستش می کنيم..."
- "هاه! کجاش رو درست می کنيد؟ از کجاش شروع می کنيد؟"
- "همون طور که زمان پهلوی آمديم و ساختيم...حالا هم می سازيم...اما شما بهتر است که برويد..."
(سکوت... از پنجره به بيرون نگاه می کنم، نگاهی به موبايلم می اندازم...)
-"راستی، برج ميلاد هم قشنگ شده ها! "

*: جوری که من می دانم، به موجب بخشی از اين طرح، دختران به طور پيش فرض بايد در شهر يا دهات(!) خودشان درس بخوانند، مگر اينکه پدرشان وثيقه ی ملکی نمی دانم چه قدری بگذارد تا اگر دخترشان مرتکب خطا(!!)يی شد که پسر ها نمی شوند، همه چيز گردن خودشان باشد.

و من ياد "جنس دوم" افتادم که بچه ها برايم خريدند و کلی منتظر شده بودند که شهر کتاب دو جلدش را بياورد و آخر کلاس گسسته هيجان زده ام کردند... و از گلناز مشاوره خواسته بودند که چه برای اين موجود(!) بخرند! ياد اين خيالات بازيمان باهم که:
- "فکر می کنی ده سال ديگه، هر کدوم اين بچه ها کجا باشن؟"
- "خوب، اول خودت! من فکر می کنم که ..."
و ياد حميد که چه قدر با اين کتاب شوخی می کرد و من همچنان سنگ کاغذ قيچی ها را می بردم و الهه ی شانس خوانده می شدم.

حال من خوب است! و حال من هميشه می تواند بهتر هم باشد، حد اقل فعلاً!

بادا که مفيد باشم.

11 Comments:
Anonymous Anonymous said...
واقعا طرح بومی سازی طرح کثیف و بی شرفا نه ایه . یعنی دقیقا فقط میتونه محصول یه ذهن بیمار باشه . به نظر من همه دانشگاهیها باید بر علیهش اعتراض کسترده کنند . چون واقعا برای بچه های شهرستانی فاجعه به بار میاره . این چه عدالتیه که هر کسی فقط حق داره در دانشگاه محل زندگیش درس بخونه ؟ آیا وافعا امکانات آموزشی در همه جای ایران مثل هم توزیع شده ؟
فقط میتونم بگم خیلی طرح کثیفیه .

راستی فونتت خیلی کوچیکه
:-|

Blogger Nazanin said...
بزرگش کردم! هر دفعه ياد آوری می کنی!
;P

Blogger Naser said...
می دونم که به عنوان یه خواننده ی تنبل که همه ی مطالبت رو می خونه، از خیلی هاشون خوشش می یاد ولی تقریبا هیچ وقت کامنت نمی ذاره، درخواست زیادی ممکنه باشه ولی این چندیمن باری هست که می خوام این پیشنهاد رو بدم ولی بعدش به نظرم فضولی می یاد. می شه که برای مطالبتون عنوان بذارید؟ به اشتراک گذاشت (شیر کردن) کردن مطالب بدون عنوان توی گوگل ریدر و اینها یه کم مشکل سازه (تو جایی مثل فرند فید که فقط عنوان مطالب شیر شده توی گوگل ریدر می یاد)
مرسی

Anonymous Anonymous said...
:| 2khtar boodan dar in jame'e tavane kodoom gonahe? behtare adam kamtar behesh fekr kone !

این نیز بگذرد

Blogger Nazanin said...
به ناصر: کمی با عنوان گذاشتن به طور کلی مسأله دارم. اما بهش فکر می کنم دوباره! چشم!

Anonymous Anonymous said...
به قول رستم: بشاش توش

Anonymous Anonymous said...
nazi fekr kon az ghazvin ba 250 mantaghe 3 barghe IUST ghabool shode,doostam ba 161 mantaghe 3 barghe esfahan ham ghabool nashod!!!

Anonymous Anonymous said...
vaghan tarhe jalebiye barekala khosham omad ma ta hala chera in fekr be zehnemun nareside bud
kasi ke tu barare dars mikhne emkanatesh ba kasi ke tu teh mikhune yekiye aghe injur nist begin ...na khob begin....
8mede west......

Anonymous Anonymous said...
هشمده وست: من که نفهمیدم نظرت چیه اما با طرح مزبور به سبب صرفه جویی در مصرف سوخت موافقم. خداییش فکرش را بکنید اگر اتوبوس در راه برره به تهران خراب بشود جنس دوم آن را هل می دهد یا سیمین دوبوار!
هشمده قطبی: چرا انانیموس میذاری
هشمده کبیر: لطفا برای پستها عنوان بگذارید یکطوری که خلاصه مطلب در آن باشد و نیازی به خواندن بقیه مطلب نباشد.
جهت توضیحات بیشتر درباره بنده رجوع شود به کامنتهای پست قبلی

Anonymous Anonymous said...
هشمده قطبی: چرا انانیموس میذاری
khedmatetoon arz shavad inghadr in post haa toolani hastan va gahan tozihe ezafi daran ke ta miam bekhonam hoselam sar mire vase hamin dige haali baraye moarefi nemimoone, amma jense DoVOM lAZEM NIST oTOBOS hOL bede, hamin ke deghat konan, Onvan bezaran va kholase benvisan! fekr mikonam resalateshon ro dar moghabele jense dovom va AvaL yekjaaa anjam dadan.baa tashakor.
PoLaR