Wings of Desire :-)
24.8.08
سوپ خوش مزه پختم. کپی رايت داره و با ذکر منبع می تونيد بپزيد و لذت ببريد!
جدی جدی يکی ديگه از استعدادای من آشپزيه! بعد ها شنيدم که چه قد مامان نگران اين قضيه و قضايای مشابه بودن که نازنين بتونه در اين سطوح ابتدايی، مراقب خودش باشه...همم

برای دو نفر:
مخلوط شير و آب به نسبت دل خواه از "يک به يک" تا "مبهم" (يعنی مخرج کسر صفر ميشه) پلت فورم سوپتونه، هر کدم يک و يک سوم پيمانه.

از اينجا به بعدش بيش تر سليقه اي ميشه! اين واقعيت که مزه ی سوپ من و شما با هم فرق می کنه، اينجا ها يکی از ريشه هاش پيدا ميشه. يک ريشه ی ديگه ش هم حالات روحی روانی مونه موقع آشپزی! به هر حال:

سه چهار تا قارچ خورد شده، يک پيمانه ذرت تازه، نصف فلفل دلمه اي خورد شده، کمی جعفری و يا گشنيز خورد شده، يک دونه هويج ريز شده، به علاوه ی يک پيمانه جو پرک و يک قاشق غذا خوری خامه و نصف قاشق کوچولو کره ی گياهی، ادويه جات دلخواه (نمک، فلفل سياه، آنغوزه، سبزی خشک).
همه رو بريزيد توی ظرف و بذاريد با حرارت ملايم بپزن.

من خودم اول با حرارت کم ميذارم بپزه، بعد از اينکه پخت اما هنوز آبکی بود زيادش می کنم تا جا بيافته، بعد دوباره زيرشو کم می کنم! (يعنی تا جايی که يادمه اين کارو کردم!!).

عاليه! سبک، مغذی، و ساده!

---

:-D
8 Comments:
Anonymous Anonymous said...
bad nis hala! :D
albate hanuz muuuuuuuuunde ta beresi be paye man! :D

Blogger Ali E said...
na dige in dafe khodaeesh bayad Ratatouille dide bashi ? na ? nagu na ! :D

Blogger Nazanin said...
:D na! akharin filmi ke didam Torn Birds bud vase bare dovom :D

Anonymous Anonymous said...
سلام
خوبی نازنین خانم ؟ :-)
میبینم که سوپ هم درست میکنی .
یکم هم بیار ما هم بخوریم . ببینیم به همین خوبی هست که خودت تعریف دادی . ;-)

Anonymous Anonymous said...
man k ba in dasture pokht hal kardam...az in b bad fek konam bishtar b dardm mikhore
doset daram

Anonymous Anonymous said...
خوشحالم که نازنین خانوم غذاهای خوشمزه هم طبخ می کنند .
جای ماکنار آقای عادل سر سفره خالی !
شاید یک روزی نصیبمون بشه این غذاهای خوشمزه !
براتون لحظات خوب آرزو دارم !

Anonymous Anonymous said...
bah bah..ebtekar moj mizane...! dary novintarin raveshe khod koshi ro be mardaom eraeee midi?!!!!(kiding)

Anonymous Anonymous said...
In posteto ke khundam nakhodagah yade cartoone profosor baltazar oftadam:D kuchulutar ke budam tv neshun midad:D hamun mokhtaree pire kuchulu:D
(tajassom kon kolli chizio mirikht tu ham badesh iedafe mitterkido iechize jadid ekhtera mishod:)) kheili bamazze bud:D )